New 2024 2K restoration from the original negative
Uncompressed mono PCM audio
Interview with co-screenwriter Piero De Bernardi and Cristina Comenicini, the director’s daughter and herself a noted filmmaker (2008, 36 mins)
Interview with legendary critic Michel Ciment (2021, 24 mins)
A Child’s Heart - a visual essay by David Cairns on Comencini and the filmmaker’s affinity for childhood stories (2023, 25 mins)
Trailer
Newly translated English subtitles
Reversible sleeve featuring designs based on original promotional materials
Limited edition booklet featuring new writing by critic Manuela Lazic and a newly translated archival interview with Comencini
Limited edition of 3000 copies, presented in full-height Scanavo packaging with removable OBI strip leaving packaging free of certificates and markings
LIMITED EDITION BLU-RAY SPECIAL FEATURES:
High-Definition digital transfer
Uncompressed mono PCM audio
Visual essay on the artistic upheavals at Shochiku studios during the 1960s by Tom Mes
Trailer
New and improved English subtitle translation
Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Time Tomorrow
Limited edition booklet featuring new writing by Chuck Stephens
Limited edition of 3000 copies, presented in full-height Scanavo packaging with removable OBI strip leaving packaging free of certificates and markings More to be confirmed!
LIMITED EDITION BLU-RAY SPECIAL FEATURES
4K restoration from materials kept at Les Archives du Film and in Éclair-Preservation, under the supervision of Caroline Champetier
Uncompressed mono PCM audio
A newly filmed feature-length documentary featuring new interviews with star Jean-Pierre Kalfon; writer/director and Rivette collaborator Pascal Bonitzer; Rivette biographer Antoine de Baecque; critic/historian Sylvie Pierre; and archival footage of Jacques Rivette (Robert Fischer, 2024, 95 mins)
New interview with Caroline Champetier, renowned cinematographer and restoration supervisor (2024)
The Third Eye - A video essay by film critics Cristina Álvarez López and Adrian Martin (2024)
Newly translated English subtitles
Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork
Limited edition booklet featuring new writing by Jessica Felrice and archival writings by Véronique Manniez-Rivette, an archival interview with Jacques Rivette and images of the director’s notes
Limited edition of 3000 copies, presented in full-height Scanavo packaging with removable OBI strip leaving packaging free of certificates and markings
You know my feelings: Every day is a gift. It's just, does it have to be a pair of socks?
A noter que la sortie UK de The Boss, en partenariat avec Raro Vidéo, sera basée sur "2020 4K restoration of the original negative, presented in the original Italian version and the shorter English export cut, on Blu-ray for the first time in the UK" (et non le master anté-diluvien qui avait servi pour le coffret US).
J'ai réussi à bien revendre mon ancien blu-ray la semaine juste avant cette annonce !
Le mec m'avait bien saoulé avant la commande, il a mis un peu de temps à récupérer son paquet, je craignais qu'il ait eu vent de cette sortie et du coup annule sa commande en n'allant pas chercher le paquet...
Spongebob a écrit : ↑15 janv. 24, 07:26
Oui c'est nouveau. Ils auraient dû en profiter pour changer de graphiste parce que là c'est vraiment pas possible.
Oui c'est ce que je me suis dit (voir sur le fil de discussion "Coin de Mire"). Pas d'UHD pour moi donc je garde mon blu ray tf1 en attendant un test du blu ray coin de mire (à mon avis le master sera kif kif)
Nestor Almendros a écrit : ↑22 janv. 24, 16:59
ben non puisqu'il s'agit d'une nouvelle restauration 4K
J'ai loupé la projo du boulot de septembre dernier mais la responsable m'a confirmé que la teinte jaunasse du BR précédent avait disparu.
D'après les photogrammes d'époque la teinte dite "jaunasse" serait bien la tendance des copies originales (beaucoup de films de cette époque tendaient vers des couleurs "chaudes"). Donc ils auraient "refroidi" l'étalonnage pour le nouveau master. Perso cette info me refroidit justement... Pour un tel film "ensoleillé" trop de jaune ne me gêne absolument pas. On va quand même attendre les tests comparatifs.