Warner World War II Collection Vol. 2 en juin

Rubrique consacrée aux DVD de films tournés avant 1980.

Modérateurs : cinephage, Karras, Rockatansky

Avatar de l’utilisateur
Geoffrey Firmin
Howard Hughes
Messages : 16879
Inscription : 20 mai 03, 19:08
Localisation : au fond de la Barranca

Warner World War II Collection Vol. 2 en juin

Message par Geoffrey Firmin »

Warner Home Video have announced the Region 1 DVD release of World War II Collection Vol. 2: Heroes Fight for Freedom for 5th June 2007. Never before seen on Region 1 DVD, the titles include Air Force, Command Decision, Hell to Eternity, The Hill, Thirty Seconds Over Tokyo and 36 Hours. These six films present stirring tales of front-line action, conflict and heroism and star Hollywood’s top leading men such as Clark Gable, Robert Mitchum, Sean Connery, Jeffrey Hunter, Spencer Tracy, John Garfield and James Garner. Extras reinforcing the excitement are World War II era shorts, classic cartoons, a vintage making-of featurette and trailer galleries. The six-disc World War II Collection Vol. 2 will be available for $59.92 SRP, with individual titles selling for $19.97 SRP.

Air Force (1943)
Howard Hawks guides one of Hollywood’s greatest battle epics, a film of courage, camaraderie and combat. This is the story of the Mary-Ann, a B-17 bomber which leaves San Francisco for Honolulu on the day before Japan’s sneak attack on Pearl Harbor…and flies right into World War II. A gifted ensemble cast – including John Garfield, Harry Carey, Gig Young and Arthur Kennedy – plays ordinary Americans called upon to do the extraordinary. Air Force was nominated for four Academy Awards, winning one for Editing.

DVD Special Features:

* Oscar-nominated Technicolor drama short Women at War
* Classic cartoons The Fifth-Column Mouse and Scrap Happy Dafft
* Theatrical trailer
* Subtitles: English (feature film only)


Command Decision (1948)

Clark Gable heads the cast in a film about the wrenching choices officers must make in time of war. Gable plays a U.S. general who realizes that Allied victory depends on destroying the Nazi’s jet factories. Based on the Broadway hit play, Command Decision combines thrilling aerial pyrotechnics with tense war room battles to create an indelible portrait of the men whose judgment holds the power of life and death.

DVD Special Features:

* Vintage Passing Parade Short Souvenirs of Death
* Classic cartoon King-Size Canary
* Theatrical trailer
* Subtitles: English (feature film only)


Hell to Eternity (1960)
Tells the real-life story of Marine Guy Gabaldon (Jeffrey Hunter), a Hispanic kid from the streets of East L.A. who was raised in a Japanese-American foster family. In an astonishing true story of heroism during the Battle of Saipan, Gabaldon used his language and combat skills to convince 800 Japanese to surrender to American troops after their commander commits suicide. For this, he won the Navy Cross…and the gratitude of all America.

DVD Special Features:

* 1960s war movies trailer gallery
* Subtitles: English (feature film only)


The Hill (1965)
Sean Connery headlines and Sidney Lumet directs this jolting tale of life and mutiny inside British military prison walls in North Africa during World War II. The inmates are soldiers who once defied, rebelled, talked back. The wardens are sadists who perpetrate cruelty in the name of discipline, forcing soldiers on the brink of collapse beyond endurance to struggle up a brutal incline known as The Hill, a manmade, torturous tower of sand seared by a white-hot sun. Ossie Davis and Michael Redgrave also star.

DVD Special Features:

* Vintage featurette The Sun…The Sand…The Hill
* 1965 war movies trailer gallery
* Subtitles: English (feature film only)


36 Hours (1964)
James Garner does a heroic star turn as U.S. Major Jefferson Pike, an amnesiac who’s been kidnapped by the Germans as the key player in an elaborate ruse to get him to divulge the Allied D-Day plans. Rod Taylor makes a canny opponent as the duplicitous Doktor in this tense twist-filled wartime thriller. The clock is ticking with the Nazis having only 36 Hours and using any means necessary to pull off their complicated plan to get the D-Day details out of Pike.

DV Special Features:

* James Garner war movies trailer gallery
* Subtitles: English (feature film only)


Thirty Seconds Over Tokyo (1944)
“The Doolittle Raid” -- a true World War II event and a novel of the same name -- became the basis for this suspenseful saga about a bold mission that boosted morale in the war’s bleak, early days. Spencer Tracy stars as Lt. Col. James Doolittle, who devises a plan to launch fully-loaded bomber planes from a dangerously short aircraft carrier runway. Academy Award-winning Best Special Effects recreate the squadron’s low-altitude, “hedge-hopping” sweep over Japan, and even utilize film footage from the actual raid. The intensive training, the daring bombing run, the subsequent forced landings in China and the perilous trek to safety: all the valiant touchstones of the true-life raid are captured in a beloved classic whose other stars include Van Johnson, Robert Walker and Robert Mitchum.

DVD Special Features:

* Academy Award-nominated Pete Smith Specialty Short Movie Pests
* Vintage Passing Parade Short A Lady Fights Back
* Classic cartoon Bear Raid Warden
* Theatrical trailer
* Subtitles: English (feature film only)
Avatar de l’utilisateur
Geoffrey Firmin
Howard Hughes
Messages : 16879
Inscription : 20 mai 03, 19:08
Localisation : au fond de la Barranca

Message par Geoffrey Firmin »

Pas de changement pour les sous titres, les meilleurs titres de ce coffret sortent en Zone 2 aussi: the hill, air force et 30 secondes...
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
George Kaplan
David O. Selznick
Messages : 12066
Inscription : 14 avr. 03, 11:32
Localisation : Une poche pour la chocolatine ?

Message par George Kaplan »

Quand je vois les visuels Z1 Warner et que j'imagine à quoi vont ressembler les nôtres, j'en viens à me demander si je ne vais pas faire abstraction des sous-titres :|
Avatar de l’utilisateur
Commissaire Juve
Charles Foster Kane
Messages : 24564
Inscription : 13 avr. 03, 13:27
Localisation : Aux trousses de Fantômas !
Contact :

Message par Commissaire Juve »

J'y pense... s'il n'y a plus de STF... les disques sont toujours zone 1 & 2 ou seulement zone 1 ?


De toute façon, avec le temps, la plupart de ces films ont fini par me sortir par les trous de nez. Les films de guerre puérils avec utilisation éhontée de stockshots de l'US Army, beuh, la barbe.
La vie de l'Homme oscille comme un pendule entre la douleur et l'ennui...
Harry Hausen
Solidarité avec les cheminots !
Solidarité avec les cheminots !
Messages : 17893
Inscription : 13 avr. 03, 10:43
Last.fm
Liste DVD
Localisation : Au seul véritable endroit branché de Classik: Le Guinness Pub des Amis.

Message par Harry Hausen »

Commissaire Juve a écrit : De toute façon, avec le temps, la plupart de ces films ont fini par me sortir par les trous de nez. Les films de guerre puérils avec utilisation éhontée de stockshots de l'US Army, beuh, la barbe.
:mrgreen:
" Hey I'm on my way, on a journey outta this world ... " - Lux Interior 10.21.46 - 02.04.09
Gert Fröbe
Doublure lumière
Messages : 701
Inscription : 29 sept. 05, 19:07
Localisation : Hotel LUXOR...

Message par Gert Fröbe »

Sur le site de Warner USA, les titres sont indiqués avec stf et piste française suivant le cas...
http://whv.warnerbros.com/WHVPORTAL/Por ... ?OID=20669
Que croire, qui croire...
...la Toile abrite la plus haute concentration mondiale de fous au mètre carré.
(Serge Brussolo)
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

si stf, je serai bien tenté de prendre ce coffret, ou au moins 36 hours, film qui m'interesse le plus.
Image
O'Malley
Monteur
Messages : 4602
Inscription : 20 mai 03, 16:41

Message par O'Malley »

:shock: Les visuels Warner sont vraiment les plus beaux du monde... Dommage que Warner France ne les reprennent toujours pas ou du moins n'utilisent pas les affiches françaises qui sont très belles aussi.


Sinon, ce serait bien si l'intégration de court-métrages ou de cartoons était systématique sur la période 1930-1960.
D'ailleurs, qui connaît la politique de Warner en la matière?
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

Fatalitas a écrit :si stf, je serai bien tenté de prendre ce coffret, ou au moins 36 hours, film qui m'interesse le plus.
les stf sont indiqués sur pacific, j'attendrai le test de beaver pour etre sur :)
Image
blaisdell
Assistant opérateur
Messages : 2285
Inscription : 2 mai 05, 16:19

Message par blaisdell »

Fatalitas a écrit :
Fatalitas a écrit :si stf, je serai bien tenté de prendre ce coffret, ou au moins 36 hours, film qui m'interesse le plus.
les stf sont indiqués sur pacific, j'attendrai le test de beaver pour etre sur :)
Visiblement, il y a bel et bien les stf sur ces dvd...
Sont-ils all zone ??
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

vu le coffret au MK2 Bibliotheque, ainsi que les titres à l'unité, et confirmation des stf, je commande à mon reveil 8)
Image
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

j'ai précommandé mon coffret chez cdwow vu que le prix etait equivalent à celui de pacific avec les fdp, en me disant que ça serait plus rapide.

Resultat des courses : ma commande est toujours en stand-by depuis le 25 mai (pour rappel, le coffret est sorti depuis le 5 juin, on est le 14).

bref, je ne suis pas pressé, je ne vais pas annulé ma commande, je vais attendre sagement, mais il est bien entendu que je ne ferai plus de preco chez cdwow :?
Image
Avatar de l’utilisateur
catzilla
Doublure lumière
Messages : 358
Inscription : 4 déc. 06, 13:57

Message par catzilla »

Je l'ai commandé le 25/05 sur Pacific en Surface mail, reçu le 8/06.
J'ai regardé Command decision, c'est un bonheur de retrouver des stf. Le film est excellent au passage.
Fatalitas
Bête de zen
Messages : 38662
Inscription : 12 avr. 03, 21:58

Message par Fatalitas »

catzilla a écrit :Je l'ai commandé le 25/05 sur Pacific en Surface mail, reçu le 8/06.
J'ai regardé Command decision, c'est un bonheur de retrouver des stf. Le film est excellent au passage.
oui, content que tu l'aies reçu si vite, si j'ai voulu changer c'est que moi, meme en priority airmail, je reçois mes commandes souvent un mois apres (probleme du coté de la poste que je n'explique toujours pas), mais bon, à la prochaine commande Z1, je retourne chez pacific, au moins ils envoient leur preco quelques jours avant la sortie de telle sorte qu'on les reçoit le jour de leur sortie (enfin pas moi :lol: , mais dans la plupart des cas)
Image
Répondre